Job 2 van 3


Report this listing

Solliciteren



HR Business Partner


Functie

Als HR Business Partner navigeer je tussen strategische, tactische en operationele HR-taken. Jij bent de sparringpartner voor de Managing Director, adviseert directie en middenkader, maar steekt ook de handen uit de mouwen om te assisteren bij de dagdagelijkse HR-taken. Hierbij sta je in voor volgende taken:

  • Taakverdeling binnen het HR-team en verzorgen van gestroomlijnde HR-processen.
  • Ontwikkelen, aansturen en implementeren van de HR-strategie en -doelstellingen.
  • Geven van tactisch en strategisch advies over uiteenlopende dossiers.
  • Opmaak van een structureel loonbeleid, adviseren over arbeidsvoorwaarden, lokale wet- en regelgeving, verzuim etc.
  • Coachen en ondersteunen van de HR Officer en het middenkader.
  • Adviseren van middenkader over HR-processen en bedrijfsdoelstellingen.
  • Optreden als een specialist op diverse HR-onderwerpen, zoals verzuimzaken of juridische en arbeidsvoorwaardenkwesties.
  • Luisteren naar, ontzorgen van en communiceren richting het personeel.
  • Creëren van draagvlak voor implementatie of optimalisatie van (nieuwe) HR-processen, in combinatie met duidelijke en tijdige communicatie naar alle stakeholders.
  • Opleiden van personeel bij implementatie of optimalisatie (nieuwe) HR-processen.
  • Controles uitvoeren op en optimaliseren van het gebruik van de tijdsregistratie-systemen.
  • Maandelijkse aanlevering van benodigde data aan Finance.
  • Maandelijkse rapportering van HR-gerelateerde KPIs, zowel intern als extern.
  • Stroomlijnen en ondersteunen van het recruitmentproces binnen Normec OWS.
  • Assisteren in dagdagelijkse (administratieve) HR-taken zoals on- en offboarding gesprekken, opmaak arbeidsovereenkomsten, beheer personeelsdossiers, payroll, beheer en administratie van groeps- en hospitalisatieverzekering, etc.
  • Ondersteuning bieden bij het bouwen van een uitdagende werkomgeving voor Normec OWS-collega's om te leren en te groeien.
  • Managen van projecten gericht op bijvoorbeeld leer- en talentmanagement, initiatieven op het gebied van inzetbaarheid, systemen, etc.

Jouw profiel

We zijn op zoek naar een collega die:

Een sterke en positieve can-do mentaliteit heeft en leergierig is.

  • Beschikt over een Master richting bedrijfskunde, HR of gelijkwaardig.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een generalistische HR-rol, bij voorkeur opgedaan in een sterk groeiende commerciële omgeving.
  • Een zelfstarter, proactief en veranderingsgericht.
  • Ervaring met zowel de operationele als beleidsmatige aspecten van HR.
  • Vermogen om te adviseren en presenteren op verschillende niveaus binnen de organisatie.
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.

  • Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
  • Personeelsbeheer coördineren en dienstverantwoordelijken adviseren
  • Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
  • Overleg en sociale dialoog met de personeelsleden of hun vertegenwoordigers organiseren
  • Een dienst of een organisatie leiden
  • Het tewerkstellings- en het competentiebeleid uitwerken en sturen
  • Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
    Actieplannen opstellen
  • Controleren of de wettelijke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
    Gepaste maatregelen nemen
  • De personeelsadministratie superviseren

Aanbod

Je komt terecht in een internationale omgeving en groeiend milieubedrijf met aandacht voor duurzaamheid. De kantoren bevinden zich nabij het centrum van Gent en zijn gemakkelijk bereikbaar met de fiets en de auto.

Verder bieden we als bedrijf:

  • Een contract van onbepaalde duur.
  • Een deeltijdse tewerkstelling met een arbeidsduur van 24 uren (60%) of 32 uren (80%).
  • Je hebt recht op 12 dagen arbeidsduurvermindering op jaarbasis, pro rata te verrekenen met het arbeidsregime.
  • Een boeiende functie in een informele werksfeer.
  • Een aantrekkelijk en marktconform loon.
  • Extralegale voordelen: groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, eindejaarspremie en ecocheques.
  • Mogelijkheid tot telewerk met forfaitaire onkostenvergoeding.
  • Tussenkomst in het openbaar vervoer per tram of bus of een treinabonnement via derdebetalersregeling.
  • (Elektrische of hybride) bedrijfswagen met laadpas.
  • Fietsvergoeding.
  • Fietslease met bijdrage van de werkgever na 6 maanden indiensttreding.
  • Een goede “work-life balance” door een dynamische uurregeling met glijtijden.
  • Een werkgever die streeft naar tevreden en gemotiveerde medewerkers. Naast noeste arbeid moet er tijd zijn voor ontspanning! Er worden geregeld activiteiten georganiseerd die het fysieke en mentale welzijn van de medewerkers bevorderen.
  • Tot slot maak je deel uit van een grotere internationale HR-gemeenschap binnen Normec Group en binnen deze gemeenschap kom je regelmatig bijeen om samen vraagstukken en grotere projecten te bespreken.

Normec OWS beloont zij die nieuwe collega’s aanbrengen met een aanbrengpremie. Deze aanbrengpremie is van toepassing op alle vacatures die op de website van Normec OWS staan vermeld.

Solliciteren

Joke Vermeersch
092742732
vacature-ows@normecgroup.com

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht